Welkom bij kleurrijk verven en tekenen

Vroeger hadden we thuis altijd veel verf liggen, mijn vader werkte bij Talens. Als meisje van 10 heb ik toen 1 keer met olieverf gewerkt en merkte dat je dat toch eerst moet leren. Sinds september 2009 volg ik schilderles in Bredevoort. Bij Bubastis krijgt iedere cursiste de ruimte om naar eigen idee te schilderen, op haar eigen manier. We worden daarin echter uitstekend begeleid.



Op dit deel van mijn blog zie je mijn schilderijen en tekeningen.



zaterdag 5 maart 2011

Deze hebben op een expositie gehangen

Twee van mijn schilderijen hebben in het ziekenhuis in Winterswijk gehangen. Met meerdere cursisten van Bubastis was daar een tentoonstelling ingericht.

Dolomieten, 70 x 100
De eerste stelt een hoogte in de bergen van Italie voor, de Dolomieten. Ik word op hoogte altijd getroffen door het wijkende vergezicht. In de verte gaan bergen en wolken in elkaar over. Dit heeft geheimzinnigheid in zich. Dat wilde ik in dit schilderij vastleggen


50 x 100
 








Het tweede schilderij is een abstract schilderij, gemaakt met paletmes.
Ik heb het Lente genoemd. De heldere groene en gele kleur  stralen voor mij de lente uit. Beter gezegd de lente knalt eruit. Het is een soort ontlading van licht.

Abstract werken en werken met paletmes waren hele nieuwe ervaringen voor mij.


Ik ben heel benieuwd wat dit oplevert aan ervaringen, mijn schilderijen hebben nog nooit ergens anders gehangen dan in mijn eigen huis.

Beide schilderijen hangen in een baklijst, wat hier niet te zien is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten